Sinds de oprichting maakte Huispedia de indicatie van woningwaardes voor elke woning in Nederland al gratis beschikbaar voor particulieren. In een exclusieve samenwerking met Huispedia helpt Vantage AI nu het woningwaarde model verder te verbeteren, met als doel nog scherpere voorspellingen te kunnen doen. Dit stelt huiseigenaren in staat om beter in te schatten tegen welke prijs zij hun huis in de markt kunnen zetten. Daarnaast kunnen huizenzoekers de marktwaardes gebruiken om zich beter te oriënteren en goed geïnformeerd de onderhandeling in te gaan. De samenwerking werpt nu al zijn vruchten af. Tijdens de eerste test is de nauwkeurigheid van de voorspellingen voor woningen buiten de dichtbevolkte gebieden al met 30% toegenomen.

Het volgens wegwijs.nl Nederlands tweede beste huizenplatform van Nederland in 2018 maakt voor particulieren het kopen en verkopen van een huis makkelijker door alle relevante informatie over een woning samen te brengen op een plek. In een oogopslag krijg je er het complete beeld van een woning voorgeschoteld, van bereikbaarheid tot marktwaarde, nog voordat deze woning te koop staat. Zo krijgen huiseigenaren en huizenzoekers de middelen in handen om zelf hun droomhuis te (ver)kopen.

Huispedia is constant op zoek naar manieren om zelfverkoop te verbeteren en is daarom een samenwerking aangegaan met Vantage AI. Maxim Bours, directeur Huispedia: ‘’We willen onze gebruikers altijd nog beter informeren over elke woning in Nederland, ook voor de unieke gevallen. Juist bij die unieke gevallen kan Vantage AI ons perfect ondersteunen door het vinden van onderliggende patronen in onze data. En wat vastgoed betreft in Nederland, daar zijn veel gevallen specifiek.’’

Tim Elfrink, data scientist bij Vantage AI: “Het voorspellen van huizenprijzen is een interessant en klassiek data science vraagstuk. Ik ben blij dat ik mijn kennis over machine learning met Huispedia kan delen om zo Huispedia een sterkere positite in de markt te geven en hen te helpen hun klanten nog beter van dienst te zijn.” Vantage AI bestaat uit een groep gedreven data scientists die ervan overtuigd zijn dat data science voor iedereen toegankelijk moet zijn. Huispedia en Vantage AI kijken er naar uit om samen de woningmarkt transparanter te maken.

Voor vragen neem contact met ons op via [email protected]